A nép operája

Február 2-án 100. alkalommal láthatta a nagyközönség a Madách Színház Anna Karenina című musical-operáját. Tolsztoj önmaga által is legsikeresebbnek titulált nagyregényéből készült előadásnak színészek és nézők több generációja lehetett részese. 


A jubileumi előadás végén az egykori szereplők is bemutatkoztak, így egy rövid időre egy színpadon álhatott a jelen, a jövő és a múlt Annája, Kareninja, Vronszkija. Záró akkordként így többek között Polyák Lilla, Posta Victor, Zöld Csaba és Sasvári Sándor is megcsillogtatta énekhangját. 

A Madách Színház a kétezres évek elején tűzte műsorra először az Anna Kareninát, Szerednyey Béla rendezésében, aki az előadás utáni fogadáson beszédében megköszönte az összes színésznek, háttérmunkásnak, zenésznek és mindenkinek, aki részt vállalt abban, hogy ez a gyönyörű darab létrejöhessen és ilyen sikereket érjen el. Kiemelte, hogy a hűséges nézők szeretete mindennél nagyobb szerepet játszik abban, hogy a musical századszorra is elsöprő sikert aratott.

A színház zenei vezetője, Kocsák Tibor így fogalmazott: „Köszönöm a Teremtőnek, a Sorsnak, Tolsztojnak, Miklós Tibornak, hogy megálmodhattam ennek a csodálatos világirodalmi remekműnek a színpadra írt zenéjét.” Beszédében elmondta, hogy a musicalt a nép operájának tekinti és a többi művésszel együtt arra törekedtek, hogy a műfajt felemelve, a darab segítségével örök érvényű, jelentős üzeneteket közvetítsenek a nagyközönség felé. Az Anna Karenina azt támasztja alá, sikerült. 


A több szempontból is jelentős társadalmi problémákat feldolgozó orosz regénynek megszámlálhatatlan film- és színházi adaptációja létezik, ám ezek közül nem mindegyik tudja megjeleníteni az eredeti szöveg jellemrajzait, érzelmeit. A Madách Színházban játszott darab azonban képes volt századjára is egy katartikus élményt nyújtó előadást elénk tárni.

Írta: Banka Csilla
Fotók: Vass Antónia

Antónia Vass

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kommentek

Recent Posts