Vizuális őrület a trafóban

Az ország legismertebb stylistja, Lakatos Márk és a Magashegyi Underground énekesnője, Bocskor Bíborka a Megasztárban ismerkedtek meg egymással. Most – a Trafó nagyszínpadán – először lépnek fel együtt abban a vizuális őrületben, melynek két központi figuráját alakítják. 


Heiner Müller posztmodern Veszedelmes viszonyok-adaptációja, a Kvartett a történet szereplőiből csupán két emblematikus figurát hagyott meg.  Merteuil Márkiné és Valmont Vikomt (Lakatos Márk és Bocskor Bíborka) igazi intrikusok, gátlástalan viszályt szítók. A test és a vágy két intellektuális szörnyetege áldozataik és egymás bőrébe bújva cserél álarcot és nemet is – játszi könnyedséggel. Olthatatlan vágytól égve, kétségbeesetten keresik Zeusz által levágott másik felüket, hogy újra egyesülhessenek természetes androgün lényükben. Szerelmi játszmáik boncasztalon és chat-szobákban szövődnek. A barokk maszkjáték 21. századi filterekkel, élő hang- és képmanipulációval kel életre, s ez új rétegekkel egészíti ki a jelen idejű színpadi történéseket. Heiner Müller expresszív szövegét a Trafó nézői a számukra sok szerepből ismert színésznő, Urbanovits Krisztina androgün hangján hallhatják majd az előadásban, Földényi F. László kiváló fordításában. A két főhős figurájának posztmodern rétegeit Asztalos Dorka és Darabont Áron Leon táncosok teljesítik ki a fetisiszta szerepjáték további karaktereiben.


Hajdu Gáspár és Papp Gábor videoinstallációi Orr Máté barokk-szürrealista festményeivel egészülnek ki. Vranik Krisztián élő zenei szövetei és DJ Bootsie remixei eklektikus és eredeti zenei kulisszát szólaltatnak meg – Purcelltől Handelen át a Bizottságig és a Neurotic slágeréig. Felvonulnak ismert magyar divattervezők kreációi, így például a Je suis Belle, Use unused, Szegedi Kata, Vecsei Zsófi, a Nubu vagy éppen Robert Maar munkái.

Különleges alkotóhármas áll a koncepció mögött: rendező helyett a képekben gondolkodó látványtervező Lakatos Márk, a PanoDrámát vezető dramaturg Lengyel Anna és a test fizikai megnyilvánulásaiból költészetet varázsló fiatal koreográfus, Gulyás Anna jegyzik a produkciót.

Alapkérdéseik, hogy vajon a menny vagy a pokol izgalmasabb hely-e, mit kezdünk az idővel, az elmúlással és a halállal? Létezhet-e a nemeken túli, tökéletes egyesülés, ahogy az alkimisták gondolták?

Fotók: Trafó

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése