A boszorkány rendezőjének új horror-drámája is ott lesz a CineFesten

Összesen tizenhat alkotás vesz részt a 16. CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál frissen nyilvánosságra hozott nagyjátékfilmes versenyprogramjában, amely Kolumbiától az Egyesült Királyságig, a súlyos drámáktól a könnyedebb,  zenés darabokig kalauzol. 

Tilda Swinton és lánya, Honor Swinton Byrne közös filmjének már a második része forog, hozzánk pedig az első érkezik hamarosan, a szeptember 13. és 21. között megrendezendő CineFestre. Joanna Hogg Sundance-díjazott Szuvenírje (The Souvenir) egy rendezőnek tanuló fiatal lány és egy drogfüggő férfi szerelmét dolgozza fel. A film egy benne kulcsszerepet játszó Jean-Honoré Fragonard-festményről kapta a címét.


A nemzetközi kritikusok elismerését (FIPRESCI) nyerte el idén Cannes-ban Robert Eggers fekete-fehér, horrorba hajló drámája, A világítótorony (The Lighthouse). A címbéli helyszínen egy tapasztalt idős őr (Willem Dafoe) és segédje (Robert Pattinson) küzd meg a magánnyal és talán valami annál is rosszabbal. A boszorkány rendezőjének második mozijában XIX. századi párbeszédek, irodalmi utalások és szürreális víziók közepette szabadul el a pokol.

Másféle sötétséggel kerülnek szembe a kolumbiai polgárháború ihlette Monos (jelentése: Majmok) kamasz hősei. Valahol, Latin-Amerikában, egy fegyveres különítmény tagjaiként felügyelik a rájuk bízott külföldi túszt (Julianne Nicholson) és  fejős tehenet, de idővel ennél is keményebb kihívások elé néznek. Alejandro Landes filmje a Sundance Filmfesztiválon elvitte a a zsűri különdíját, egyes kritikusok pedig A legyek urához és az Apokalipszis mosthoz hasonlították.


A 2019-es CineFest nagyjátékfilm szekciójának egyedüli magyar versenyzője, az Akik maradtak  szintén a történelem tragédiáiból táplálkozik. Tóth Barnabás (Újratervezés, Susotázs) egy kamaszlány és egy középkorú férfi kapcsolatát dolgozta fel, a Rákosi-rendszer kezdetén.

A nyomasztó hangulatot némileg oldhatja a humorral fűszerezett Beats – Lüktetés, amely a kilencvenes évek  rave-partijai iránt ébreszt nosztalgiát a műfaj kedvelőiben. A zenés felszín egy barátságról és felnőtté válásról szóló sztorit rejt, amelyet Brian Welsh és Kieran Hurley utóbbi azonos című színdarabja alapján vitt vászonra. Szintén coming of age történet Zoya Akhtar filmje, a Gully Boy. A nyugati stílust elsajátító bollywoodi rendezőnő a Csillag születik Mumbai szegénynegyedében játszódó verzióját készítette el, főszerepben egy egyetemistából lett rapperrel. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése