Elkezdődtek Frank Wildhorn Carmen című musicaljének próbái a Budapesti Operettszínházban. A darab, melyet Orbán János Dénes Kossuth-díjas drámaíró fordított magyarra, először kerül színre Magyarországon. A díszletekért Túri Erzsébet, a jelmezekért Füzér Anni felel, a rendező Hommonay Zsolt, aki Tassonyi Zsolt zenei vezetővel és Krizsán Dániel koreográfussal karöltve dolgozik a megvalósításon.
Homonnay Zsolt a főigazgatóhoz csatlakozva ismertette az előadás koncepcióját, mely szerint a Carmen – amelynek alapját Prosper Mérimée legendás francia novellista és regényíró azonos című, 1845-ös elbeszélése adja – a nő évezredek óta örök, csábító szenvedélyességét, valamint a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan vonzalmát és párharcát kívánja bemutatni 21. századi, extravagáns környezetben.
A rendező felhívta a figyelmet arra, hogy ezt a múltban gyökeredző, ősidők óta létező ösztönös szenvedélyt minden korban fellelhetjük önmagunkban, bárhol is élünk a nagyvilágban. A musical története szerint egy spanyol kisvárosban eljegyzést tartanak: Mayor Mendoza, a helyi polgármester férjhez adja lányát, Katarinát José Riverához. Az esemény azonban váratlan fordulatot vesz, amikor megérkezik Carmennel az élen egy cirkuszi vándortársulat. A forróvérű, vadító, féktelen természetű lány megbolondítja Josét, olyannyira, hogy a férfi képes érte feladni addigi biztonságos, kiegyensúlyozott, jól szervezett életét. Homonnay Zsolt kiemelte a sorsszerűséget, mint a színpadi történések szervező erejét: José bármennyire is okosan eltervezi saját életének útirányát, az ésszerű döntéseiből fakadó, egymásra épülő lépcsőfokokat, Carmen megjelenésével – figyelmen kívül hagyva a figyelmeztető jeleket – szinte egy pillanat alatt romba dönti mindazt, amit addig felépített maga körül. Rávilágított arra is, hogy sosem tudhatjuk, terveinket mikor és hol húzza keresztbe a sors, és a fékezhetetlen érzelmek miként veszik át az uralmat a racionalitás felett.
A Budapesti Operettszínház új, hazai ősbemutatója kivételes módon egyesíti magában a drámai zenés színházat a káprázatos látványvilágú show elemeivel, aminek fókuszpontjában a cirkusz mint műfaj és színpadi környezet áll. A rendkívül összetett színházi élményt kínáló előadás új szintre emeli Az Orfeum mágusa című, tavaly novemberben bemutatott produkció kapcsán a Budapesti Operettszínház és a Fővárosi Nagycirkusz együttműködését. A Carmenben organikus egységként kel életre a cirkusz és a musical, mintegy szimbiózist teremtve a két, rendkívül népszerű műfaj között. A produkcióban különös jelentőséggel bírnak a spanyol zenei hatások, az előadásban Luis Eduardo Castagno gitárművész is látható lesz.
Szereposztás:
Carmen: Nádasi Veronika, Dancs Annamari, Lipics Franciska e.h.SZFE
Jose Rivera: Kocsis Dénes, Nemes Tibor e.h.SZFE, Tassonyi Balázs e.h.SZFE
Garcia: Dolhai Attila, György-Rózsa Sándor, Homonnay Zsolt
Katarina: Széles Flóra, Kelemen Fanni, Nagy Alma Virág e.h.SZFE
Fortune Teller: Janza Kata, Füredi Nikolett, Vágó Zsuzsi
Aunt Inez, Katarina nagynénje: Szulák Andrea, Auksz Éva, Peller Anna
Zuniga, rendőrfőnök: Nagy Lóránt, Németh Attila, Miklós Attila
Mayor Mendoza, polgármester: Földes Tamás, Szomor György, Pálfalvy Attila
Inmar, Jose barátja: Kiss Zoltán, Szerényi László, Kator Bálint
Isabelle: Faragó Alexandra, Kálmán Petra, Paláncz Daniella PBS
Porondmester: Laki Péter, Serbán Attila, Magócs Ottó
Carlos: Péter Richárd, Petridisz Hrisztosz
Kelvin: Angler Balázs, Imre Roland
Pap: Bardóczy Attila, Langer Soma
Kikiáltó: Köleséri Sándor, Fedinecz Pál
Flamenco gitáros: Luis Eduardo Castagno
Közreműködik: A Budapesti Operettszínház Musical Együttese, valamint Zenekara
Zenei vezető: Tassonyi Zsolt
Karmester: Tassonyi Zsolt, Oberfrank Péter
Karigazgató: Szabó Mónika
Díszlettervező: Túri Erzsébet
Jelmeztervező: Füzér Anni
Koreográfus: Krizsán Dániel
Rendező: Homonnay Zsolt
Fotók: Janus Erika / Budapesti Operettszínház
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése